هدف رسمی آن، بنا بر اطلاعیه منتشرشده، «پاسخ به تبلیغات رژیم صهیونیستی و رسانههای وابسته به آن» عنوان شده است. با این حال، تحلیلگران در تلآویو میگویند این پروژه بخشی از یک برنامهٔ گستردهٔ تبلیغاتی است که هدف آن تأثیرگذاری مستقیم بر افکار عمومی اسقاطیل و «جنگ ادراکی» میان دو طرف است.
بر اساس گزارش خبرگزاری ایرانی SNN، این تصمیم در چارچوب مجموعهای از اصلاحات رسانهای در شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شده؛ نهادی که سیاستهای کلان تبلیغاتی ایران را تعیین میکند. در اسناد رسمی شورا آمده است که ایران باید «سیستم پخش بینالمللی خود را به زبانهای خارجی، بهویژه عبری، تقویت کند تا صدای ملت ایران را به جهان برساند و با تبلیغات رژیم صهیونیستی مقابله کند».
این شبکه عبریزبان زیر نظر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (IRIB) فعالیت خواهد کرد و انتظار میرود همانند شبکههای بینالمللی موجود مانند پرستیوی (انگلیسی)، العالم (عربی) و فرانس۲۴ فارسیزبان ایرانی (فرانسه)، ابزار جدیدی برای انتشار روایتهای جمهوری اسلامی در فضای بینالمللی باشد.
این تصمیم در زمانی اتخاذ شده که جنگ رسانهای میان ایران و اسقاطیل شدت گرفته است. در هفتههای اخیر مقامات ایرانی بارها از لزوم «مقابله با جنگ ادراکی رژیم صهیونیستی» سخن گفتهاند، و رسانههای.











