معاونت بین الملل حوزه های علمیه

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه: ظرفیت‌های فرهنگی ایران و هند قابل تبادل و اشتراک گذاری است

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه: ظرفیت‌های فرهنگی ایران و هند قابل تبادل و اشتراک گذاری است

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه به همراه جمعی از مدیران حوزه های علمیه قم از حوزه علمیه غفران مآب در شهر لکهنو دیدار و با مدیران این حوزه علمیه گفتگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سیدکلب جواد نقوی از علمای بزرگ هندوستان و رئیس حوزه علمیه غفران مآب ضمن خوش آمد گویی به مدیران حوزه علمیه قم این حرکت را به فال نیک گرفت و از هم اندیشی و هم فکری مدیران حوزه های علمیه ایران و هند استقبال کرد و این حرکت را در راستای انتقال تجربیات حوزه علمیه قم و تقویت حوزه های علمیه هند و مراکز اسلامی و دینی این کشور دانست.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری ضمن ابلاغ سلام علما حوزه علمیه قم به ویژه مدیر حوزه های علمیه، هدف از این سفر را آشنایی بیشتر با حوزه های علمیه هندوستان و تبادل و هم اندیشی با علما و بزرگان حوزه علمیه کهن هندوستان دانست.

وی ضمن تکریم و تعظیم نقش خاندان غفران‌مآب در تقویت اسلام و حوزه های علمیه، به ظرفیت های موجود در حوزه علمیه قم و هند اشاره کرد و تاکید کرد با وجود اشتراکات دینی و فرهنگی میان دو کشور بسیاری از این ظرفیت ها و تجربیات قابل تبادل و اشتراک گذاری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا