عضو ارشد حزب الله: تصمیم دولت برای خلع سلاح مقاومت خطرناک است و می‌تواند کشور را در آستانه انفجار قرار دهد

شیخ علی دعموش، تأکید کرد که تصمیم اشتباهی که دولت برای خلع سلاح مقاومت اتخاذ کرده است، نه تنها فاقد نصاب اساسنامه است، بلکه فاقد نصاب ملی و حداقل عقلانیت نیز هست.

شیخ علی دعموش، رئیس شورای اجرایی حزب الله، تأکید کرد که تصمیم اشتباهی که دولت برای خلع سلاح مقاومت اتخاذ کرده است، نه تنها فاقد نصاب اساسنامه است، بلکه فاقد نصاب ملی و حداقل عقلانیت نیز هست.

وی افزود: چگونه ممکن است کشوری که خاکش توسط دشمن اشغال شده و روزانه مورد حمله قرار می‌گیرد، مردمش از بازگشت به روستاها و خانه‌هایشان منع می‌شوند و شهروندانش در اسارت دشمن هستند، دولتش تصمیم بگیرد یکی از مهم‌ترین عناصر قدرتش، یعنی مقاومت، را از آن سلب کند؟

شیخ دعموش ادامه داد: دولتی که قادر به محافظت از مردم خود در برابر دشمنی سرکش مانند اسرائیل نیست، چگونه می‌تواند یک جنبش مقاومت را در بحبوحه نبرد خلع سلاح کند؟ آیا این دور شدن از منطق، عقلانیت و منافع ملی نیست؟

وی تصریح کرد: منطق، عقلانیت و منافع ملی می‌گویند: اگر کشوری عناصر قدرتی دارد، اولین وظیفه‌اش حفظ آن هاست تا از آن ها بهره ببرد.

عضو ارشد حزب الله بیان داشت: ما با دولتی روبرو هستیم که منافع قدرت‌های خارجی، دولت‌ها و دستورات آن ها را اجرا می‌کند، نه دولتی که منافع مردم و جامعه خود را در اولویت‌های خود قرار می‌دهد. تصمیم دولت خطرناک است و ما از پیامدهای آن اطلاعی نداریم. این تصمیم می‌تواند کشور را در آستانه انفجار قرار دهد و دولت باید آن را لغو کند.

شیخ دعموش اشاره کرد: دولت با این تصمیم خود، مشکل با دشمن اسرائیلی را به یک مشکل داخلی در میان لبنانی‌ها تبدیل کرده و بدین ترتیب راه را برای مسیری داخلی مملو از خطرات، پیچیدگی‌ها و مشکلات گشوده است. درست است که لبنانی‌ها از نظر سیاسی بر سر بسیاری از مسائل اختلاف نظر دارند، اما تصمیم دولت این اختلاف نظر را عمیق‌تر کرده و لبنانی‌ها را رو در روی هم قرار داده است، در حالی که مسئولیت دولت اتحاد لبنانی‌ها است، نه تعمیق اختلافات میان آن ها.

وی گفت: امروز، مقاومت نمایانگر یک هویت ملی و اجتماعی و یک نماد جهادی است که با خون‌ها، فداکاری‌ها و شهدا ساخته شده است. هیچ‌کس نمی‌تواند آن را با یک تصمیم یا رویه، گویی صرفاً یک مسئله فنی یا هنری است، محو یا خلع سلاح کند.

عضو شورای مرکزی حزب الله تأکید کرد: مقاومت یک هویت، یک فرهنگ، یک تعلق، یک عمل ایمانی و اعتقادی است. این یک جزء ملی کامل را نشان می‌دهد و دارای یک کارکرد ملی است. سلاح آن سلاح شبه‌نظامیان مورد استفاده در جنگ داخلی یا سلاحی بی‌قاعده نیست که بتوان آن را سلاحی علیه ملت و نه در خدمت ملت دانست.

وی ادامه داد: سلاح‌هایی که آن ها درباره آن صحبت می‌کنند، همان‌هایی هستند که بخش بزرگ و گرانبهایی از سرزمین ما را آزاد کردند و همان‌هایی هستند که در چهار دهه گذشته با تجاوز مقابله کردند، از لبنان محافظت کردند، دشمن را شکست دادند و مانع از اشغال لبنان توسط آن ها شدند.

شیخ دعموش تأکید کرد که سلاحی که تمام جنگ‌های اسرائیل نتوانسته آن را از بین ببرد و نابود کند، نمی‌تواند با مشتی ابزار کوچک از بین برود. این سلاح تا زمانی که اشغالگری و تجاوز وجود دارد، باقی خواهد ماند. هیچ کس نباید روی ضعف آن شرط ببندد. هر کسی که به دلیل متغیرهای منطقه‌ای و بین‌المللی روی ضعف آن شرط ببندد، اشتباه می‌کند و دچار توهم است.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: ما در مورد اجرای تصمیم دولت وارد هیچ بحثی نخواهیم شد؛ زیرا آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و به ما ربطی ندارد. هیچ گفتگویی در مورد سلاح قبل از عقب‌نشینی اسرائیل و توقف تجاوزاتش علیه لبنان وجود نخواهد داشت. همه باید بدانند که مقاومت مشروعیت خود را از دست نمی‌دهد، نه با تصمیم دولت و نه با یک برگ برنده آمریکایی.

وی تأکید کرد: مقاومت، مشروعیت و حقانیت خود را از اراده مردم و منافع حقیقی کشور و جامعه خود می‌گیرد. بر اساس نظرسنجی‌ها، مقاومت علیرغم همه کمپین‌های تحریک، تشکیک و تحریف رسانه‌ای و سیاسی، همچنان انتخاب تعداد زیادی از لبنانی‌ها است.

شیخ دعموش افزود: تاکنون ما با آرامش عمل کرده‌ایم و به اقدامات اعتراضی عمده متوسل نشده‌ایم، اما این رویکرد ممکن است برای مدت طولانی ادامه پیدا نکند. ما به دلیل نگرانی از ثبات و دادن فرصت به دولت برای اصلاح تصمیم خود، به تشدید اوضاع متوسل نشده‌ایم، اما اگر دولت بر تصویب تصمیم خود اصرار داشته باشد، ممکن است این کار را انجام دهیم.

وی در پایان گفت: وضعیت امروز، کربلایی و حسینی است و ما به همه یزیدیانی که ما را بین دو گزینه تسلیم یا جنگ قرار می‌دهند، می‌گوییم، به آنها همان چیزی را می‌گوییم که امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا گفت: « ألا وإن الدعیّ ابن الدعیّ قد رکز بین اثنتین، بین السلّة والذلة وهیهات منا الذلة». (اینک، مدعی، فرزند مدعی، ما را بین دو گزینه، بین شمشیر و ذلت، قرار داده است و ذلت از ما دور است).

نوشته های مرتبط

منشورات ذات صلة

Related posts

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا